lördag 15 januari 2011

Sven Gustavssons reflektioner efter sin EK-långnav fredagen den 14 januari 2011

Hej Hans!
  
Här kommer det en liten skrift om min "dagsresa" gällande flyg.
  
ÄNTLIGEN!!
  
Ytterligare ett av mina mål är klart!
  
Att lära sig hantera en flygmaskin är inte självklart.
  
Fem gånger tog det att genomföra detta delmål.
Första gången var det punktering på ett av huvudhjulen som satte stopp,
de andra gångerna var det vädret eller att ingen fanns vid halva sträckan.
  
Men idag var det dax!
  
Ärligt talat så försökte jag dra mig ur denna gång.
Jag sa åt våran kunniga lärare, det är ju 25 grader kallt.
Ja på backen ja, sa han.
  
Hmm det fanns ingen återvändo kände jag.
  
Det sista jag sa till vår lärare var, "fasiken vad jag är nervös"
Det kom ett väldigt tryggt svar tillbaka "du är inte den första som sagt så"
  
Ok, jag gör det. Jag gjorde det.
  
EK Långnavigering är avklarat idag, samt EK skolningen
5,5 timmar flygtid och 31 landningar.
  
Känslan av att uppnå ett mål är lika tillfredställande som att vara där uppe.
  
Hälsningar // Svenne


Med glada flygarhälsningar

Hans Dunder
070-668 68 05

Inga kommentarer: