fredag 21 januari 2011

KOMMER NI IHÅG??

KOMMER NI IHÅG??

 
Att läsa böcker, pärm till pärm, om och om igen.
Funderat många gånger, kommer detta att gå?
Någon sa, plugga 1000 frågor.
Kan du dem så klarar du de teoretiska proven.
Det fattade jag ganska snabbt, eftersom de ligger till grund för proven.
Nej, jag ska kunna detta tänkte jag. Jag läser, jag nöter.
 
Går in på yr.no och kollar vädret.
Ja, det blir fint imorgon. Läraren har tid.
Skönt att bryta av teorin mot praktik.
 
Jaha, så var det de här med landningen då.
 
Undrar varför han tjatar om att dra åt sig spaken MERA.
Idag vet jag, jag vet också varför kulan ska vara i mitten.
 
Onsdagen den 19/1 -11 kommer jag aldrig att glömma iaf.
Minus 3 grader, strålande sol.
Jag gör min uppflygning och blir godkänd.
 
Humöret och känslan är på topp. Kan inte transportstyrelsen skynda på ärendet.
Jag vill ha mitt certifikat.
 
Jag vill, jag ska och jag KAN flyga alldeles själv.
 
Sist men inte  minst, jo han är minst av alla :-)
Men i detta samanhang är han störst.
Tack så mycket Urban!

Inga kommentarer: